2012. január 22., vasárnap

Banános - vörösáfonyás gyümölcskenyér, nem csak Karácsonyra

Ezt a receptet mindenképpen szerettem volna megosztani, mert úgy érzem ez az a gyümölcskenyér, amire mindig is vágytam. Könnyen elkészíthető és igazán mesés az íze, továbbá több nap után sem szárad ki (bár általában nincs rá ideje), így 1-2 nappal előre is megsüthető. Karácsonyra készült el nálunk, de így 1 hónappal az ünnepek után, amikor már túl vagyunk a sok-sok családi ebéden, vacsorán, újra elkezdjük kívánni az édességeket (nekem egyébként nem volt szükségem 1 hónapra ;)). A téli hónapokban banánból nincs hiány és az aszalt gyümölcsféléket is ebben az évszakban részesítem előnyben.
A receptet egy német szakácskönyvben találtam : "Backen leicht gemacht", amit még december elején vásároltam Elmshorn városka egy hangulatos kis utcácskájában. A könyv 100 desszertet mutat be (torták, pie-ok, cheescake, brownie-k, kekszek) fotókkal együtt, a borító is hívogató az egyszerű, de elegáns tortával és maga a kivitelezés is megfogott, mert a könyv puha, fényes és egy szalaggal össze is lehet kötni a lapokat, szóval nem tudtam ott hagyni...
Jöjjön akkor a recept, másfélszeres mennyiséggel készítettem a könyvhöz képest, így tökéletes adag tésztám lett a téglalap alakú püspökenyér formához.

Hozzávalók:
- vaj
- 260 g liszt
- 3 tk. sütőpor
- 225g cukor (én nádcukrot használtam)
- 3 banán
- 75g kandírozott citrushéj (narancs, citrom vegyesen)
- 50g durvára tört dió
- 80-100g szárított áfonya
- 8-9 ek. narancslé
- 3 tojás
- 200ml olaj

A lisztet összeszitáljuk a sütőporral. A cukrot összekeverjük a banánokkal, kandírozott héjjal, dióval és az áfonyával. Majd a narancslét a tojással és az olajjal alaposan felverjük. Végül összedolgozunk mindent: a liszthez adjuk a tojásos keveréket és a gyümölcsöket is. Ezután nincs más dolgunk, mint a kivajazott formába önteni és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 55-60 percig sütni. Tűpróbával/késpróbával ajánlott ellenőrizni, hogy a közepe is átsült-e, elég hamar szép színe lesz, de csalóka, sokáig kell sütnünk. Én egyszerűen porcukorral diszítettem, de készíthetünk cukormázat is a tetejére: kb 90g porcukrot kevés vízzel (vagy citromlével) kikeverünk és ezzel vonjuk be a kenyerünket, végül frissen reszelt narancshéjjal megszórjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése