2012. február 14., kedd

UKBA, avagy cukrász- és sütőipari kiállítás nem szakmai szemmel


A kiállítást és egyben szakmai versenyt kétévente rendezik meg. Mi tavaly előtt voltunk először, mivel Fic szakmabeli idén is ellátogattunk. Egyébként leginkább a szakközönséget szólítja meg, de számomra sem volt haszontalan látogatás, bár túl sok újdonsággal nem találkoztam. Mégis úgy döntöttem pár sort mindenképp érdemes írnom róla!
Elsőként a fagylaltokat említeném, hiszen ezek a pultok végigkísérték az egész kiállítást. Rengeteg volt belőlük (néha úgy éreztem fagyi-vásáron vagyok...) és természetesen mindenhol járt kóstoló, pár óra után már nem akartam több fagyit látni. Szívesebben vettem volna, ha csokis-gyümölcsös süticsodák miatt állítanak meg úton útfélen ;) Azért íme egy kis ízelítő:


A következő állomásunk a kissé furcsa tésztás-bácsi volt, aki egyébként egy hasznos dolgot mutatott be az érdeklődőknek: a multifunkciós tésztagépet, amit állítólag ő maga gyárt. A lényeg, hogy 12 féle tészta készíthető vele: a cérnametélttől, a tarhonyán keresztül a szarvacskáig mindenünk lehetne és mindezek nyújtás nélkül:



Rögtön az elején belefutottunk Gesztenye Marci standjába, azonnal fel is tűnt a pult tetején lévő 1-1 üveg gesztenyelekvár, valamint mézes sült gesztenye, amit éppen az elmúlt héten mutattak be Borbás Marcsi műsorában. Kaptam is az alkamon: ezt a kóstolót semmiképp nem akartam elmulasztani! :) Sokféle lekvárt ettem és készítettem is már, de a gesztenye eddig kimaradt a sorból. És milyen kár, hogy kimaradt, mert igazán kiváló, sőt mennyei volt! A mézes lében eltett sült gesztenyét is ugyanezekkel a jelzőkkel tudnám illetni, az is igazán meggyőző volt. Mindkettőnknek nagyon-nagyon ízlettek. Megérdeklődtem, hol kapható (bár jövőre biztosan kipróbálom mindkettőt), de természetesen csak Budapesten és ott is csak egyetlen helyen...A gesztenyestandról fotót sajnos nem készítettünk.
Majd sétálgattunk, jöttünk-mentünk, találkoztunk Laci bácsival is (aki tündérien aranyos), végül megérkeztünk a cukrásztanulók versenymunkáihoz, áttörő újdonságot nem igazán láthattunk, de ez nem is erről szólt, így a továbbiakban képekkel beszélek:) 

Voltak állati-torták cukorból: 


Hortobágyi csikós marcipánból:


Minik és édesek:


És petit fours, pl: passió gyümölcs mousse - málnazselé betéttel, kókusz mousse áfonyás betéttel, de persze nem hiányozhatott a mini linzer kosárka sem ;)


A szomszédban pedig a pékszövetség bemutatóit láthattuk, e területen is rendeztek szakmai versenyt, a téma a kenyér volt. Míg a cukrász részen nem, itt meg is lehetett kóstolni a pályamunkákat. (Tényleg nagyon sokféle készült, így felsorolni sem tudom...)Voltak igazán finom kenyerek, azonban a párom frissen sült burgonyás kenyerét semmi sem tudja felülmúlni! :)  

Kenyerek:




És kalácsok:


Fic még gépeket nézegetett, én pedig már csak egy valamire tudtam gondolni: mikor eszünk valami igazit? :) Hiába a sok-sok aprófalat, a sok édesség pedig ugye csak desszert, délután 3 körülre már igen csak ebéd időt jelzett a gyomrunk. Szerettünk volna valami meleget enni, sajnos a Hungexpo területén lévő büfék kínálata hagy némi kivetni valót...úgy tűnt a helyzetünk reménytelen és ki kell bírnunk hazáig (azaz további 2,5órát), de Ficnek egy fantasztikus ötlete támadt! Korábban kóstoltunk halat a Hortobágyi Halgazdaság standjánál - nagyon finomat - ott vásárolni is lehetett, így kitalálta, hogy vegyünk pontyfilét és süttessük is ki, próba szerencse. És szerencsénk lett! A hortobágyiak nagyon kedvesek voltak és bár furcsán vetténk a kérést, merthogy mi voltunk az elsők e téren :), de természetesen eleget tettek neki és kisütötték a halat! És ez az esemény tette fel számunkra az i-re a pontot, ilyen finom pontyot (vagyis halat), ilyen jó ízűen, nem mostanában ettünk!! A falucskából egy néni által összeállított fűszerkeverékkel ízesítették és fűszeres paprikás liszttel sütötték ki a beirdalt filét...hmmm. Élmény volt! (Kaptam is egy kis zacskóval a titkos keverékből) Meg is érdemlik, hogy néhány szót ejtsek a gazdaságról: bármilyen furcsa, de állami kézben van és nyereséges!! (1916-ban alapították) A Hortobágyi Nemzeti Park területén közel 6000 hektár területen gazdálkodnak, ez egyébként Európa legnagyobb pontytermelő halgazdasága. Van halfeldolgozó üzemük is. Én még nem láttam sehol a termékeiket, pedig egész széles a repertoár, hiszen védőgázas csomágolású termékeik is vannak, pl: tisztított ponty (filé, törzs, szelet, patkó), busa, amúr, harcsa, kárász. Sőt biogazdálkodást is folytatnak. És hogy kerül az UKBA-ra a hal? Tulajdonképpen a Foodapest is jelen volt, mint amolyan társkiállítás.
Amit ezzel kapcsolatban még meg kell hogy említsek, az a Csipkebor, egyenesen Debrecenből. Szintén nem rég találkozhattunk a Csipkerózsa Kft-vel Borbás Marcsi jóvoltából. Én pedig csipkebogyó rajongó vagyok, úgyhogy örültem a találkozásnak és hogy megízlelhettem e tápláló nedűt. Szép befejezése volt a napnak :).
Ezennel a virtuális sétánk végére is értünk!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése