2012. július 4., szerda

Égből pottyant áfonya!!



Rég nem írtam bejegyzést, mert idő hiányában vagyok, de a mesés áfonya megérdemel pár mondatot!
Egy nem tervezett, szóval szerencsés véletlennek köszönhetően fél kg friss áfonyához jutottam a minap. A munkahelyemen egy aranyos bácsika árulta, nem hagyhattam ki :)) Nagyon-nagyon örültem neki, már egy ideje vágytam egy jó pitére, avagy "pie"-ra bogyós gyümölcsökből. Nedustól kaptam egy ámerikai szakácskönyvet, amiben sok-sok oldalban kaptak helyet a különféle pie-ok. Szóval az ihletnek nem voltam híján, de végülis több receptből hoztam létre az áfonyás-ribizlis pitémet. Ribizli szörpömet és a lekvárt is tegnap este kellett befejeznem, és olyan szépen fénylettek a cukrozott ribizli szemek, hogy muszáj volt ebből is tennem a pie-ra.

Hozzávalók:

Tészta:
- 20dkg liszt
- 9dkg vaj
- 1 tojás
- 2ek cukor + vaníliás cukor
- 1ek hideg víz

Feltét:
- 25-30dkg áfonya
- 10-15dkg ribizli
- 5-10 dkg cukor (ízlés szerint)
- tetejére 1ek barnacukor



A tészta hozzávalóiból tésztát gyúrok, majd kb fél órára hűtőbe teszem. A gyümölcsöket előkészítjük, az áfonyát csak megmostam, a ribizlim pedig már előző nap le volt cukrozva. A tésztát vékonyra nyújtuk és egy kivajazott formába tesszük(én egy jénai tál tetejét használtam, kb 22cm átmérőjű), villával megszúrkáljuk, majd 180fokra előmelegített sütőben elősütjük kb 10 percig. Ezt követően ráöntjük a gyümölcsöket: ribizlit, majd az áfonyát, megszórjuk a barna cukorral és további kb 20percig sütjük. Ha teszünk félre egy kisebb gombócot a tésztából, készíthetünk a gyümölcsök tetejére "rácsozást", én most egy háromszöget tudtam alkotni a tetejére ;)
A végeredmény isteni!! Nem túl édes, pazarul gyümölcsös, gyönyörű színű, gyors desszert. Kiváló dísze egy ilyen forró nyári vacsinak. Aki teheti próbálja ki, tuti siker lesz :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése