2011. október 13., csütörtök

Csirkemáj esete a maradék mascarpone-val

A múlt hétvégén a szombati napot végre édesanyámmal tölthettem, csak mi ketten voltunk. Sokat trécseltünk természetesen és persze főztünk is, sőt jutott egy kis idő főzősműsorokat néznünk. Persze közben több mindent is csináltunk, így szelektíven gyűjtöttük be a számunkra érdekes infókat. Én akkor kaptam fel a fejem, amikor épp egy májpástétom készült (már az utolsó lépések következtek) és mielőtt elindult volna a turmixgép egy kis mascarpone került a sült csirkemájak közé. Mivel a szárnyas májakat általában nagyon szeretjük, a csirkemájpástétom különféle fomái pedig a kedvenceink közé tartoznak, így egyből megfogadtam, ezt ki kell próbálnom! Ma pedig egy könnyű ebédre vágytunk, egy fél doboz mascarpone pedig volt itthon, így elkészült a májkrém, és azt kell mondjam, hogy fantasztikus lett, ez tényleg egyszerű, de nagyszerű recept.
Mascarponés csirkemájkrém
Hozzávalók:

- fél kg csirkemáj
- 1 hagyma (vörös, vagy lila)
- 8-10dkg mascarpone
- só, frissen őrölt bors
- 1 kanál kacsazsír

Ragadjunk fakanalat és merítsünk bele a kacsazsírunkba. Mi általában saját zsírt használunk, azaz friss kacsahájat kisütünk, így még töpörtyűzhetünk is :). Szóval egy serpenyőben felmelegítjük a zsírt, majd az apróra vágott hagymát üvegesre pároljuk, sütjük. Az egész csirkemájakat (amiket jól leitattunk) mindkét oldalukon a hagymán megpirítjuk. Ez kb 5, max 6 percnél többet nem vehet igénybe. Azt ugye mindenki tudja, hogy a májat nem szabad túlsütni. Tulajdonképpen meg is vagyunk a főzőcskézéssel. Ezután egy edénykébe, vagy a turmix poharába tesszük a hagymás májat, ekkor tegyük hozzá a sót, borsot (használhatunk színeset), és az 1-2 kanál mascarponét is. Összeturmixoljuk és meg is vagyunk! Véleményem szerint egy elegánsan habos állagú krémet kapunk. Piritóssal, koktélparadicsommal mennyei. Én kiflit negyedeltem és olívaolajon megpirítottam abban az edényben amiben előzőleg a májat sütöttem. Hmm...hát pazar lett ez is;)







1 megjegyzés: